02 August, 2006

Hvad for et navn.

Jeg snakkede med en pige i sidste uge. En dejlig pige som jeg kan godt lide, men kender hende ikke spesialt godt. Ikke at jeg ikke kunne tænke mig hende bedre at kende ;). Men hun havde et stående spörgsmål man skulle hjælpe hende med. Og det var hvilket navnord beskrev hende godt, eller ondt hvis man ville heller sige det. Så begynder jeg at tænke om hvilket ord ville beskrive hende godt. Men fandt altid op på tillægsord men ikke navnord, hvorfor skulle man så beskrive nogen med navnord. Jeg bruger kun navnord hvis jeg vil sige noget ondt, du er en idiot eller fjols, eller rovhul (selvom jeg ikke kan sig rov, men der er da ingen normal menneske som kan), men det kunne jeg ærligt ikke sige til hende så jeg tænker lidt mere. Hvad for noget nanvnord kan man bruge, og det var lige som et mundligt eksamen jeg kunna bare ikke finde ud af noget. Så hun spörger om jeg ikke kan lave forbindelser mellem tillægsord og navnord sådan ligesom hun er lyshåret og derfor en blondine og så pröver jeg: Hun er sjov nok men forfanden hun er da ingen komiker, hun er rigtig söd (eller skön eller hvad det hedder) og selvom hun kunne være model så kunne jeg ikke tænke mig hende som en skönhedsdronning(de er altid lidt overfladiske). Så jeg tænker videre...
videre...
Jeg kan godt lide hende...
tænke...
videre...
hvad kan jeg også lide...
tænke...
videre...
jo, men jeg kan godt lide torsdage...
ja...
tænke...
videre...
det er da konkret at jeg kan godt lide torsdage...
ja, det er da sikkert...
tænke...
videre...
alle kan godt lide torsdage...
tænke...
videre...
nåh...
så må hun da være en torsdag.

Jeg ved ikke om hun var særlig glad for at være en torsdag, selvom jeg prövede at beskrive hvor gode torsdage er.
Torsdage er gode fordi man har stadig tid til at bestemme hvad man skal om veekenden,
og de er gode fordi hvis man har fundet på noget så sker det snart,
og de er gode fordi så er arbejdsugen næsten færdig,
den er faktiskt en af de bedste dage i ugen, nogle gange den bedste.

Nu håber jeg bare på at hun kan opgraderes til söndag, så er hun torsdag og bliver til söndag, det ville være fedt nok.

No comments: